Skip to main content.

Univar Academy skal hjelpe deg til å bli bedreJune 20, 2018

Gjennom det nye kursopplegget Univar Academy kan Univars kunder få omfattende kursing som bidrar til både økt teknisk kompetanse hos de ansatte og økt effektivitet i bedriften.

De aller fleste bedrifter har behov for kurs i ulike former på et eller annet tidspunkt – enten det er verkstedansatte som må oppdatere sin tekniske kunnskap, selgere som kan ha nytte av bedre metoder eller en ledelse som trenger verktøy for å øke den generelle effektiviteten i bedriften.

Med sitt nye Univar Academy vil Univar nå tilby sine kunder kursløsninger som er tilpasset kundenes spesifikke behov – enten de er tekniske eller forretningsmessige.

– Vi ønsker å hjelpe kundene våre til å utvikle seg videre. Dersom de klarer å løfte sin bedrift vil de også være positivt for oss, forteller sjef for forretningsutvikling i Norden hos Univars smøremiddeldivisjon, Morten Hersoug.

Han forteller at den tekniske delen, som er utviklet i samarbeid med Bosch Automotive og deres kursledere, allerede er klar for utrulling i hele Skandinavia. Den andre delen som handler om forretningsutvikling i sin bredeste forstand er klar på dansk, og at det kun gjenstår å tilpasse den til de lokale markedene.

– Vi er overbevist om at det er viktig at ting er tilpasset til de lokale markedene, og derfor velger vi heller å vente enn å lansere noe på engelsk eller dansk i de andre skandinaviske markedene. Håper er imidlertid å ha alt på plass i løpet av 2018, forteller han.

Blant eksemplene på kurs innen forretningsutvikling og ledelse finner man moduler som produksjonsoptimalisering, online-strategier, mersalg og medarbeidertilfredshet. Kursene skal altså dekke en lang rekke områder, men alt er ikke relevant for alle kunder.

– Vi har en samling kurs, og tanken er at vi vil sette oss ned med hver enkelt kunde for å avdekke deres behov og finne ut hvor skoen trykker. Det vil naturligvis variere mye basert på både bransje og forretningsmodell, men en rekke av kursene vi tilbyr vil være universelle, sier Hersoug.

Han peker også på det faktum at dette vil være en kosteffektiv måte for bedriftene å kurse sine ansatte på. I motsetning til rene, kommersielle kursaktører, vil Univar gjøre dette for å hjelpe kundene videre – noe som vil være en vinn-vinn-situasjon for begge parter.

– Tanken er at dette skal være kostnøytralt for oss, men at det skal bidra til økt omsetning hos våre kunder. Hvis de kan øke effektiviteten med ti prosent eller redusere sykefraværet med fem prosent, vil det være positivt for alle parter, avslutter han.

Meld deg på nyhetsbrevet vårt

Fire ganger i året sender vi ut et e-nyhetsbrev med spennende produktnyheter og featurereportasjer fra våre kunder i smøremiddelbransjen.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.